כלב, חברו הטוב של האדם

כשעליתי ארצה, לפני 43 שנים, גרנו במרכז קליטה במשך שנה וחצי. מקום מקסים על הים בקרית ים. יום אחד, מצאנו גור פודל קטן ואיך אפשר לא להרים אותו ולאמץ אותו. אחותי פחדה מכלבים וההסתגלות היתה די קצרה כי אחרי תקופה מסויימת לולו ישנה איתה במיטה. 'כלב הוא חברו הטוב של האדם' משפט נכון מאוד. תמיד היה שם כדי לבדר, לשחק, לתת אהבה ללא תנאי והרגשה שמישהו אוהב אותך לא משנה מה קורה או מה עשית. 

ויסלה

לאחר כמה שנים, לולו הלכה לעולמה ומיד הבאנו כלבה חדשה FIFI. קראנו לה כך כי היא היתה תמיד משתינה משמחה, תופעה שהתישה את כולנו ונאלצנו למסור אותה. היו ימים שמאוד התגעגענו למרות התופעה. שנים אחרי המקרה, חזרתי מעבודתי ואבי אסף אותי ברכבו. נכנסתי לרכב ופתאום ראיתי משהו זז על הרצפה. נגעתי וגיליתי כדור צמר מתוק וחמוד מסתכל אלי, את הצרחות שלי מאושר לא ניתן היה למנוע, כמה אושר לקבל דבר כזה חמוד תמים זה נותן הרגשה של אושר שמחה והרגשה רגועה.  Shaini קראנו לה והיא כמובן הביאה כמה גורים מתוקים והבית היה מלא בשמחה וצחוקים. 

האהבה שאתה מקבל מהכלב שלך הוא ללא תנאי, ללא שיפוט, ללא ביקורת, הוא תמיד ילקק אותך ויהיה איתך. אפשר אפילו ללמד אותו שפות. אמא שלי דיברה בצרפתית, אנחנו הילדים דיברנו בעברית, ואבא שלי דיבר בפורטוגזית. Shaini  הייתה מיוחדת ומאוד פיקחית. השארנו רק גורה אחת שלה אצלינו ואת השאר מסרנו. Shina היא היתה כל הזמן "תופרת" עם השיניים שלה את המכנסיים שלנו או החולצה או הוילון. הייתה תופסת משהו ועושה עם השיניים במהירות כאילו היא תופרת. לא יכולנו להפסיק לצחוק, כאבה לנו הבטן כל הזמן מהצחוקים. Shina נפטרה ביום שאבא שלי נפטר. אומרים שכלבים מרגישים מתי הבעלים שלהם חולים או הולכים למות. לאחר שנתיים אימי הלכה לעולמה מהבדידות. כאשר יש לך חיית מחמד בבית, במיוחד כלב, זה נותן לך כח ומעביר לך את העצבות ואת מצבך הנוכחי כי הליטוף מרגיע ומחזיר לך כח מיוחד שלא ניתן להסביר.