חרדה בימי קורונה

תקופה מטלטלת! מפחידה! משאירה אותנו עם הרבה יותר שאלות מאשר תשובות. תקופת הקורונה איתנו למעלה מחצי שנה, וללא ספק האנושות כולה עוברת שינוי עצום. היא משאירה רבים מאיתנו, מאד מודאגים וחלקינו אף חווים חרדות קשות. בנוסף לכך, המדיה דואגת להאכיל אותנו בסיפורים, ספק מבוימים, ספק אמיתיים (אולי רק בחלקם). מה שבטוח למדיה יש השפעה אדירה עלינו, כך שבנוסף לגברת קורונה שמאיימת מכל הכיוונים, אנחנו גם מושפעים מהחדשות, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד רבים אך ספק טובים. מגפת הקורונה הינה מצב גלובלי חדש לגמרי שלא חווינו כדוגמתו. 

הקורונה מגבירה את תופעות החרדה והדיכאון בעולם

המשבר הנ"ל משפיע עלינו לא רק פיזית אלא גם פסיכולוגית. מדווחים על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם שחווים חרדה ודיכאון. בישראל עמותת נט"ל מדווחת על כ – 300 שיחות יומיות של אזרחים המבקשים סיוע רגשי. כל אדם שלישי בעולם חווה חרדה ביום יום! בישראל 25% ולפחות שליש מבני הנוער ואלה רק מקרים מדווחים. 20% מהאוכלוסייה בישראל צורכת תרופות נגד דיכאון וחרדה.

תוסיפו לכל העובדות המצמררות הללו חוסר ודאות מוחלט ונדנדה ממשית של פתיחת משק וסגירתו, פתיחת בתי ספר וגנים וסגירתם והנה מתכון מנצח לחרדה ודיכאון שפוקד את האנושות כולה.

נראה שצריך להיות ממש עשוי מברזל כדי לא להיכנס לחרדה מהמצב. גם אדם שאינו חווה חרדה ממשית בהחלט נסחף יחד עם כולם בפאניקה החברתית הקולקטיבית. מזכירה לכולנו שרק לפני כחצי שנה,  לפני הסגר הראשון, רצנו כמו מטורפים למכולת כדי לקנות סטוקים של מוצרים כי פחדנו שחלילה נשאר בלי בתקופה הקרובה. חרדה הגיעה למקום הראשון מבין המחלות החמורות שפוגעות באוכלוסיית העולם. מחלה יצירתית מאד שאין לה גבולות ופוגעת בילדים ומבוגרים כאחד. 

אז, מצאנו פתרון – תרופות!! פתרון קל לטווח הקצר, אבל מה ההשלכות לעתיד? האם צריכת התרופות הזו באמת תעזור ותעקור את הבעיה מהשורש או שמא תשתיק אותה לתקופה עד התרופה הבאה? 

זמן טוב לחישוב מסלול מחדש, לכל האנושות כולה. יש סיכוי גדול שאם נתקרב זה לזה, נפתח את הלב יותר אחד לשני, נתחיל להקרין קצת יותר חום ואהבה זה לזה …. אולי החרדה תיעלם מן העולם, ותרופת הפלא בהחלט תתגלה.