סידן כתוסף מזון

גוף האדם מורכב מלא מעט מרכיבים חיונים, החל מוויטמינים שתפקידים נע מפירוק מזון, יצירה של כימיקלים ועד סיוע במערכת העיכול. סידן למשל נחשב לאחד המינרלים החשובים בגופו של האדם, הוא מהווה מרכיב חשוב בוויסות קצב הלב, שמירה על עצמות ושיניים ועד לבריאות הציפורניים ושחרור אנזימים. מלבד כל אלו הסידן מהווה גורם חשוב בשמירה ובנייה של העצמות, היכולות שלו מהווים פתרון מעולה עבור לא מעט אנשים באוכלוסיה החל מספורטאים ועד לבני הגלי השלישי הסובלים ממחסור בסידן. צריכה של סידן ניתן לעשות בשני דרכים עיקריות, האחת היא דרך מזונות שונים והשנייה היא בשילוב של תוספי סידן בגוף.

תוספי סידן למי זה מומלץ?

בכל גיל הצורך בצריכת סידן משתנה בין אם מדובר בגילאי ינקות ועד לגיל השלישי, בכל אחד מהם כמות הסידן משתנה. אבל ישנם כמה קבוצות אשר להן מומלץ מאוד להשתמש גם בתוספי סידן, שלעיתים מקורות טבעיים ותזונה "מאוזנת" אינם משלימים את פערי הסידן שעלולים להיווצר אצלם. הקבוצה הראשונה היא נשים בהריון, שכן באותם תשעה חודשים מופלאים בונות שלד חדש וקטן בתוך הגוף שלהן ובהליך של כזה מומלץ לצרוך סידן יותר מ1,000 מ"ג. בגיל השלישי לעומת זאת מתרחשים לא מעט תהליכים גם כן, אחד מהם היא צריכת קלוריות נמוכה משנים שעברו ועם זאת גם ירידה בצריכת הסידן. על כן מומלץ למרבית בני ובנות הגיל שלישי, לצרוך יותר סידן גם בדמות תוספי מזון.

ההשלכות של מחסור בסידן

מחסור בסידן עלול לגרום ללא מעט תופעות לא נעימות בגוף האדם, הראשונה שבהם היא היחלשות של הציפורניים, שברי מאמץ ולעיתים גם נשירה של שיער. אל לצד כל אלו עלולים להרגיש אלו הסובלים ממחסור בסידן גם בעיות מוגברת, לעיתים אפילו סחרחורות בתדירות גבוה. בנוסף לכל אלו גם בעיות בשיניים, כאשר הגוף מרגיש במחסור של סידן הוא מושך את הסידן שקיים בשיניים ולעיתים ליצור מצבים של עשתת, שבירות של שיניים ואפילו נסיגה של החניכיים. לכן במצבים של מחסור בסידן, מומלץ להתייעץ עם רופא ולקבל את כמות תוספי הסידן יחד עם תפריט בריא ומאוזן.