עצי פרי לאזור הדרום

בשנים האחרונות הפכו השתילים והצמחים לטרנד מחודש, הם מופיעים כיום לא רק בגינות נוי מוסדיות או מוספים צבע וריח לאולמות אירועים וכנסים, אלא הופכים לרהיטים לבית לכל דבר ועניין. כיום נוכל לראות שתילים וצמחים מעצבים גם את גינות הבתים, החל מסחלבים יפיפיים ועד לעצי פרי המניבים פירות מתוקים או חמוצים, אך בעיקר מייצרים צל ומוסיפים לא מעט חיות אל הגינה. אבל נשאלת השאלה מה הם עצים המתאימים לאזורים מסוימים? למשל כמו עצי פרי לאזורי הצפון או הדרום? מלבד זאת מומלץ גם להכיר את צרכיו של כל עץ ושיח.

עצי פרי מתאימים

עולמם של עצי פרי הוא עולם רחב ונמנים תחת ההגדרה הזו לא מעט מינים שונים, אבל מין חדש שהתגלה לא מזמן בעיקר אל עולם הקולינריה מצליח להשתלב גם בלא מעט גינות ולהניב פירות אקזוטיים ומעולים והוא לא אחר מ לימון קוויאר ליים. העץ שנבחר בשנת 2010 לפרי השנה באח מתערוכות הפירות באירופה, עשה עלייה לישראל הישר מאוסטרליה, שם הוא מצליח להתמודד עם מצבי קיצון בצורה מעולה ולהשתלב באדמה חמה ולחה.

גובהו של העץ יכול להגיע עד ל3 מטרים, מפירותיו נהנים בעונות המעבר והוא מעולה לשימושים רבים החל מאכילה ועד לקישוט. אל עץ אקזוטי זה מתווסף עוד עץ מופלא שעשה "עלייה" לא מזמן והוא כמובן עץ הליצ'י, הנחשב לעץ ירוק עד ויכול להתנשא עד לכ12 מטרים ונחשב לעמיד לתנאי מזג אוויר קיצוניים. כל מה שזקוק לו עץ הליצ'י הוא אדמה מנוקזת היטב, הוא לא יתקשה לגדול באזור הצפון או הדרום בארץ וגם לא באזור העמקים. עם זאת הוא זקוק ללא מעט שמש ותנאי הגנה נוחים בתחילת הגידול שלו.

עצי פרי מושלמים לגינה

עץ מושלם ממשפחת ההדרים ומושלם לשתילה בגינה הוא לא אחר מעץ הפומלה, העץ גדל בין 3 עד 5 מטרים, הוא זקוק לכמויות די נכבדות של מים בתקופה בה אין גשמים(וגם בתקופה שיש) עם זאת הוא נחשב לבעל גדילה איטית וכעץ מושך עבור מזיקים כמו עש המנהרות, אקריות וכינמות. עץ זה דורש לא מעט גיזום לאחר הבשלת הפרי או לאחר תקיפה של מזיקים.