השקעות נדל"ן בגרמניה

חשבתם פעם על השקעה בנדל"ן בגרמניה? השקעה בנדל"ן יכולה להיות אחת ההשקעות האטרקטיביות והשוות ביותר בגרמניה. גם אם אין לך מספיק הון לרכישת נכס כעת, ישנן דרכים שונות להשקיע בשוק הנדל"ן בגרמניה. אז מה היתרונות והחסרונות של הדרכים השונות להשקעה? מהן העלויות, השלכות המס ומידע על משכנתאות?

השקעה בנדל"ן – למה להשקיע בגרמניה? השקעות נדל"ן בגרמניה הן מההשקעות הבטוחות ביותר לטווח ארוך. לגרמניה יש את אחת הכלכלות החזקות בעולם עם סביבה פוליטית יציבה. השקעה בנדל"ן היא בטוחה ורווחית במדינה כמו גרמניה, במיוחד עם סביבת השוק הנוכחית.

אפשר לומר כי יש 3 דרכים עיקריות להשקיע בשוק הנדל"ן בגרמניה:

Reinvest24: פלטפורמת השקעות מובילה בנדל"ן. תמיכה באנגלית. ניתן להשקיע החל מ-100 יורו. תשואה ממוצעת של 14.8%. הכסף נזיל בכל עת. טוב למשקיעים שאין להם הון גדול או שאינם רוצים את הסיכונים והמאמץ הכרוכים ברכישת נכסים משלהם.

שירות הכל כלול לרכישת הנכס: גם כאן יש שירות באנגלית. הכל מטופל, החל מבחירת נכס, מחקר מיקום, משכנתא, ניהול דיירים. הפחתת סיכונים עם ערבות דיירים.

טפלו בהכל בעצמכם: החליטו על המיקום, מצאו את הנכס שלכם, קחו משכנתא, מצאו את השוכר וחברת הניהול – הכל לבד. הרבה זמן ומאמץ, במיוחד בהתחלה ולכן גם פה ניתן לפחות בהתחלה להיעזר בחברה מקומית. חשוב לדעת כי הביקוש לנכסים במרבית האזורים בגרמניה עולה בהרבה על ההיצע באזורים עירוניים

אם אי פעם ניסית למצוא מקום לגור בגרמניה, אז ודאי אתם מכירים את הסיפורים על אלו שעברו לראשונה לגרמניה, נואשים למצוא דירה ושלא יכלו בכלל לתאר מראש עד כמה מסובך זה הולך למצוא מקום לגור בו. ישנם המון סיפורים על סטודנטים מתוסכלים שלא הצליחו למצוא דירות מטרם שהתחילה שנת הלימודים שלהם וכאלו שהתקשו למצוא דירות גם לאחר מכן, אם התרע מזלם ולא הצליחו להסתדר במעונות הסטודנטים. וגם מי שמוצא מקום אז לפעמים זהו פתרון זמני שמחייב אותו או אותה לעבור דירה מספר פעמים וזה נכון לא רק לברלין אלא גם למינכן וללפיציג ולערים נוספות. קראתי לא מזמן על מישהו שרצה להשכיר את אחד מהחדרים שלו במינכן בדירת שותפים וקיבל יותר מ-50 מיילים אחרי שפרסם את המודעה באינטרנט כך שהוא הוריד אותה פלות מיום לאחר שהעלה אותה.

בברלין אפילו התפתחה תרבות של סיור או ראיון קבוצתי שבה מזמינים יחד קבוצה של עשרה אנשים לצפייה משותפת בדירה. ומה שמתחיל בברלין מתפשט אח"כ גם לערים הגדולות האחרות. ישנן שכונות שבהן אתה מתחרה מול 70 מועמדים אחרים על דירה. מי אמר שלמצוא דירה זה קל יותר מלמצוא עבודה? בגרמניה עוד מעט יצטרכו קו"ח לשוכרים בדומה לאלו של מועמדים לעבודה.

יחס הבעלות על דירה הוא קצת פחות מ-50% בגרמניה. למעשה הוא אחד הנמוכים באיחוד האירופי. מה שגורם למחסור גדול בדירות. מהירות בניית הנכסים אינה מדביקה את הקצב. בעיית ההיצע בנכסים קיימת כבר שנים ולכן שוק הנדל"ן בגרמניה הוא הזדמנות כה טובה להשקעה עבור משקיעים מחו"ל.