עיצוב מטבח

עיצוב חללי הבית השונים עלול להפוך למשימה לא פשוטה, זאת במידה ולא מכירים את המאפיינים שיש להתחשב בהם בעת עיצוב החדרים המשתנים. כך למשל בחדר או תינוקות נצטרך לקחת בחשבון שימוש בחומרים נעימים, צבעים מרגיעים ועוד מאפיינים אחרים. אך כאשר מדובר בעיצוב המטבח, עיצוב שכזה מביא עימו מנעד רחב של מאפיינים שיש לקחת בחשבון בעת העיצוב, החל מהתאמה אל המראה הכללי של הבית ועד לפונקציונליות של החלל. לכן בכדי לעצב את המטבח בצורה מיטבית ואפקטיבית, לא רק בעבור בישול מאכלים מורכבים אלא גם עבור אירוח או אחסון נכון, מומלץ להכיר את המאפיינים אותם יש לקחת בחשבון בעת עיצוב שכזה. בכל נושא הטפטים בדקנו את עמנו כאן – https://tapetim.co.il/

חומרי גלם ומקום אחסון

בכדי להגיע לכדי עיצוב מטבח אפקטיבי ונעים לשימוש, כזה שאפשר גם לנקות אותו בקלות וגם לאחסן בו בצורה יעילה את הכלים השונים חשוב לשים דגש על המאפיינים הבאים. ראשית חשוב לבחור חומרי גלם מצוינים לארונות, אשר יהיו חשופים אל אדי הבישול המתפשטים ברחבי המטבח מפעם לפעם. לכן אחת ההמלצות היא בבחירה של חזיתות זכוכית, כך ניתן יהיה לנקות את השמשות בצורה קלה ומהירה אך גם לשוות מראה יוקרתי.

ובכדי להבטיח אחסון מעולה, חשוב להקצות לכלים, לתבלינים ולכלי העזר השונים את המקומות שלהם. הקצאות שכאלו יכולות להיעשות לפי אזורי השימוש, כך למשל מחבתות וסירים יוכלו להיות באזור הכיריים והתנור. חשוב לשים לב כי הקצאת הארונות תעשה לפי סוג האחסון ויש לקחת בחשבון גם את גודל הארונות והמדפים השונים, כמו ארונות עמוקים ורחבים שיוכלו לאחסן סירים.

נקודות סטיילינג

אל עיצוב המטבח מתלווים גם רבדים של בטיחות אזורי עבודה, אחסון קר אך גם יכולות סטיילינג השמורות רק לאזור ממנו יוצאים מטעמים לכל יושבי הבית. לכן מומלץ להכניס אל אזור המטבח מקום לירוקים, בין דרך אדניות פחיות שימורים או עץ ניתן יהיה להעניק למטבח תחושה אסתטית ובאותה הנשימה גם לגדל נענע או פטרוזיליה. וכמובן מרבית אזורי המטבח מתהדרים בפינת אוכל קטנה ומעט מעוצבת, אשר מציעה מקומה לעד ארבעה סועדים. על ידי פינת זו יעניק המטבח גם מקום אירוח חם לבני המשפחה, אבל גם שולחן שישלים את הטאצ' העיצובי של המטבח.